Ce trebuie sa stiti despre emblema unei societati si ce documente sunt necesare pentru a verifica disponibilitatea ei la registrul comertului - Kia Juridic

Emblema este un element complementar si facultativ pentru identificarea si individualizarea comerciantului, deosebind un comert de alt comert de acelasi fel (art. 58 alin. (1) si (2) din Normele metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor).
Emblema poate fi:
– reprezentata prin cuvinte – cand consta intr-o denumire;
–  reprezentata figurativ – cand consta intr-o reprezentare grafica;
– complexa – cand este alcatuita din combinarea cuvintelor cu elemente figurative.
Emblemele vor fi scrise in primul rand in limba romana (art. 30 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare).
Daca emblema cuprinde o denumire, firma va fi inscrisa cu litere avand marimea de cel putin jumatate din cea a literelor cu care este scrisa emblema (art. 43 din Legea nr. 26/1990, republicata).
Emblema trebuie sa fie insotita in mod vizibil de firma comerciantului.
Emblemele radiate din registrul comertului nu sunt disponibile pentru o perioada de 2 ani de la data radierii, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 41 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (art. 39 alin. (9) din Legea nr. 26/1990, republicata).
Cererea va contine descrierea elementelor emblemei (continut, forma, culoare si altele), descriere care se va include si in actul constitutiv si/sau modificator. In cazul in care rezervarea emblemei este solicitata ulterior infiintarii societatii, nu este necesar sa se prezinte actul constitutiv in forma actualizata.
Instrainarea emblemei se face si separat de fondul de comert (art. 60 alin. (1) din Mormele metodologice).
Transmiterea emblemei inregistrate sau rezervate este permisa intre persoanele juridice participante la fuziune sau la divizare, fara sa existe obligativitatea verificarii disponibilitatii ori rezervarii acesteia (art. 60 alin. (2) din Normele metodologice).
In vederea rezervarii, emblema este supusa operatiunii de verificare a indeplinirii cumulative a conditiilor generale si speciale de legalitate, de disponibilitate si de distinctivitate fata de emblemele inregistrate sau rezervate (art. 29 alin. (1) din Normele metodologice).
Nu constituie elemente de distinctivitate (art. 62 alin (1) din Normele metodologice):

  • utilizarea unor culori diferite, daca elementele grafice sunt identice sau asemanatoare;
  • folosirea unui chenar de forma diferita fata de a celui utilizat de alta emblema similara inregistrata sau rezervata;
  • adaugarea sau eliminarea unor elemente, daca nu sunt de natura sa conduca la diferentierea certa a emblemelor supuse comparatiei;
  • folosirea unor prescurtari ale cuvintelor care intra in componenta unei embleme inregistrate sau rezervate, in cazul in care componenta grafica ramane neschimbata.

Nu pot fi inregistrate ca embleme, fara autorizarea organelor competente, denumiri si reprezentari figurative care cuprind reproduceri sau imitatii de steme, drapele, embleme de stat, sigilii oficiale, blazoane, etc. (art. 62 alin. (3) din Normele metodologice).
La cererea de inregistrare a emblemei se ataseaza 2 exemplare ale acesteia, cu dimensiuni de 6×6 cm destinate aplicarii pe cele 2 exemplare ale rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei sau persoanelor desemnate.
Rezervarea emblemei este valabila pentru o perioada de cel mult 3 luni de la data inregistrarii cererii.
Verificarea disponibilitatii emblemei, efectuata de oficiul registrului comertului prin personalul sau, are caracter administrativ si prealabil. In final, asupra legalitatii emblemei se va pronunta directorul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoana sau persoanele desemnate, prin rezolutie.
Documentele se depun la ORC in raza caruia firma isi stabileste sediul social, la ghiseu, prin corespondenta sau in forma electronica, situatie in care va avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa.
Pentru verificarea disponibilitatii emblemei si/sau rezervarea acesteia, trebuie sa depuneti la registrul comertului urmatoarele documente:
– Cererea de verificare disponibilitate si/sau rezervare emblema (original);
– Macheta emblemei in 3 exemplare (original);
– Daca este cazul, imputernicirea speciala sau avocatiala pentrui persoana desemnata sa indeplineasca formalitatile legale (original);
– Dovezile privind plata taxei de registru

  • 45 lei, taxa de registru;
  • 27 de lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru – 50% Fondul de lichidare si 10 % Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.

Daca doriti ca KOLCZE ILIUTA & ASOCIATII sa se ocupe de obtinerea emblemei firmei dumneavoastra, contactati-ne la tel./fax: 021.410.77.10 sau email: office@kia-juridic.ro.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

  • captcha

    Please enter the CAPTCHA text

*