Procedura de numire a administratorului unei firme - Kia Juridic

Pentru numirea unui administrator intr-un SRL este necesara o adunare a asociatilor, depunerea unor documente la Oficiul National al Registrului Comertului si achitarea unor taxe. Ca masura de precautie, puterile unui administrator pot fi limitate, la fel si perioada in care acesta poate detine functia.
Pentru a putea fi administratorul unui SRL, este obligatoriu ca persoana in cauza sa poata indeplini si functia de fondator. Conform Legii 31/1990, alineatul 2, art. 6, nu pot fi fondatori:
-persoanele, care portivit legii, sunt incapabile;
-persoanele care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, pentru infractiunile prevazute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor;
persoanele condamnate pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare;
-persoanele condamnate pentru infractiunile prevazute de art. 143-145 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei;
-persoanele condamnate pentru infractiunile prevazute de Legea 31/1990, cu modificarile ulterioare.
Administratorul unui SRL, deja infiintat, este numit in cadrul unei Adunari Generale a Asociatilor (AGA), in urma careia rezulta un act denumit Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor (HAGA), in care vor fi mentionate puterile acordate administratorului.
Numirea administratorului trebuie inregistrata la ONRC, unde pe langa HAGA, mai trebuie depuse urmatoarele documente:
-actul constitutiv actualizat, in care sunt mentionate toate datele administratorului si puterile conferite acestuia;
-specimenul de semnatura, dat in fata unui notar sau in fata unui functionar de la ONRC;
-declaratie pe propie raspundere a administratorului, conform careia indeplineste conditiile pentru a fi administrator, dat in fata unui notar sau a aunui avocat;
-cerere tip, care se gaseste pe site-ul sau la sediul ONRC;
-taxa suplimentara a ONRC pentru a obtine cazierul fiscal al administratorului.
Costurile pentru inregistrarea mentiunii sunt compuse din:
-taxa perceputa de ONRC, in valoare de 196 lei;
-taxa de publicare in Monitorul Oficial, care depinde de numarul de caractere din HAGA;
-onorariul avocatului care se ocupa de inregistrarea mentiunii respective.
Legea nu limiteaza perioada in care este numit un administrator intr-un SRL, aceasta decizie apartinand in totalitate asociatilor.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

  • captcha

    Please enter the CAPTCHA text

*