Spatiul Privat Virtual va fi accesibil de la 1 iunie atat pentru persoanele juridicice cat si pentru entitiatile fara personalitate juridica - Kia Juridic

Incepand cu 1 Iunie2017, ANAF-ul pune la dispozitia contibuabililor, cu sau fara personalitate juridica, o platforma prin care faciliteaza comunicarea mai multor documente fiscale. Platforma poarta denumirea de Spatiu Privat Virtual (SPV), iar procedura de transmitere a documentelor este inclusa intr-un act normativ care a fost de curand publicat in Monitorul Oficial.

Prin accesarea SPV-ului, societatile si entitatile fara persoanlitate juridica din Romania, pot alege sa primeasca actele fiscale in format electronic. Prevederile vor intra in vigoare de la 1 Iunie 2017, iar pana atunci va fi extins si numarul documentelor transmise.

Prin intermediul serviciului, persoanele juridice sau entitiatile fara personalitate juridica pot comunica urmatoarele categorii de acte:

-declaratii fiscale,

-cereri adresate ANAF (pentru eliberarea certificatului de de atestare fiscala, de cazier fiscal, adeverinta de venit)

-acte administrativ-fiscale

-informatii referitoare la obligatille de plata ale firmei.

 

Serviciul SPV este unul gratuit si va fi disponibil 24 de ore din 24 iar modul de inregistrare al contibuabililor va fi diferit in functie de calitatea acestora. Pentru persoanele juridice este necesara identificarea electronica cu ajutorul certificatelor digitale calificate si  va trebui sa urmeze o anumita procedura. Si pentru entitatile fara personalitate juridica este necesara idetificarea in mediul electronic prin oricare dintre urmatoarele metode: certificatul calificat al entitatii, certificatul califiticat pe care il detine reprezentantul legal al PFA,II, IF, certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al entitiatii sau certificatul detinut de imputernicit PFA,II,IF.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

  • captcha

    Please enter the CAPTCHA text

*